Cihazımı değiştirdim. Cep Şube’yi bu cihazdan nasıl kaldırabilirim?
Yeni cihazınıza uygulamayı tekrar yükleyebilirsiniz.
Cep Şube’yi kullandığım telefonum çalındı/kayboldu. Ne yapmalıyım?
Bu durumda lütfen hemen 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı'nı arayarak cihazındaki ING Mobil aktivasyonunu iptal edin.
Cep Şube’deki yetki, tarih-saat kısıtlama, hesap kısıtlama güvenlik ayarlarımı nereden yönetebilirim?
Cep Şube ek güvenlik ayarlarınızı Bana Özel- Limit/Yetki Ayarlarım menüsünden yapabilirsiniz. Mevcut kısıtlamalarınızı kaldırmak için şubelerimizden destek alabilirsiniz.
ING Mobil uygulamasını destekleyen modeller nelerdir?
IOS için IOS 10.0 ve üstü, Android için 5.0.0 üzeri işletim sistemine sahip tüm cihazları destekliyoruz.
ING Mobil uygulamaya cep telefonumun hangi menüsünden ulaşabilirim?
ING Mobil uygulamanın yüklendiği yer, cep telefonunuzun marka ve modeline göre değişmektedir.
Neden cep şifre kullanmalısınız?
Cep Şifre ile üretilen şifreler güvenli şifreleme teknikleri kullanılarak size özel ve tek kullanımlık olarak üretilir. Cep Şifre uygulamasını kullanarak ikinci bir cihaz taşıma zahmetinden kurtulabilirsiniz. Böylece sadece akıllı telefonunuzu kullanarak İnternet Şube’ye güvenli bir şekilde giriş yapabilirsiniz.
ING Trader Uygulamasını nasıl kullanabilirim?
ING Trader Uygulamasındaki "Sayfam" bölümünde sizin için seçtiğimiz finansal enstrümanlar yer almaktadır. Dilerseniz farklı enstrümanlar ekleyerek bu bölümü kişiselleştirebilirsiniz. Hisse senedi, VIOP, parite, döviz, emtia, Dünya endekslerinden izlemek istediğiniz enstrümanın sembolünü sembol listesinden seçerek eklemeniz yeterli. Sayfanızda yer alan sembolü seçerek detaylı işlem verileri ve grafiklere ulaşabilirsiniz.
"Piyasalar" bölümünde BIST Hisse senedi ve VIOP verileri ile Serbest Döviz Piyasası, Dünya Endeksleri, Merkez Bankası, Eurobond, BIST Tahvil ve Bono Piyasası verilerini izleyebilirsiniz. BIST en çok yükselen, en çok düşen ve işlem hacmi en yüksek olan hisse senetlerine ulaşarak sıralı bir şekilde işlem verilerini inceleyebilirsiniz.
"Haberler" bölümünde Türk ve uluslararası haber ajansları ile Matriks haber merkezinin hazırladığı derleme haberlere gerçek zamanlı olarak ulaşabilir ve piyasalardaki gelişmeleri yakından takip edebilirsiniz.
"Hesabım" bölümüne Kurumsal İnternet Şubesi kullanıcı kodu ve şifreniz ile giriş yaparak hisse senedi ve VIOP alım/satım emirlerinizi gerçek zamanlı olarak borsaya iletebilir, portföyünüzü görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca henüz borsada gerçekleşmemiş emirleriniz varsa bu emirlerinizi izleyebilir, düzeltme ve iptal işlemleri yapabilirsiniz. Para transferleri adımı ile vadesiz TL hesabınızdan Menkul hesabınıza para transferi yapabilir, VIOP teminat yatırma ve çekme işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
ING Trader HD
iPad kullanıcıları, kendileri için özel tasarlanan ING Trader HD Uygulaması ile pörtföylerini tabletlerinden yönetmenin de konforunu yaşayabilirler.
Cep telefonu kapsama alanı dışında ise Cep Şifre üretilebilir mi?
Cep telefonu kapsama alanı dışında olması durumunda da Cep Şifre ile tek kullanımlık şifre üretilebilir. Fakat üretilen cep şifrenin otomatik olarak girilmeyeceği için elle girilmesi gerekmektedir.
ING Mobil uygulama ücretli midir?
Hayır, ING Mobil uygulama ücretsizdir. Ancak, işlemler sırasında internet bağlantısı kurulması ve veri transferi yapılması gerektiğinden GSM operatörünüz tarafından tarifenize göre ücretlendirileceksiniz. Detaylı bilgi için operatörünüzle görüşebilirsiniz.
Kullanabileceğim cihaz adedi sınırlı mıdır?
İnternet Şubesi ve Cep Şube'de kullanabileceğiniz cihaz adedinde bir sınır bulunmamaktadır. Ancak güvenliğiniz açısından aynı anda birden çok cihaz ile İnternet Şubesi'ne ya da Cep Şube'ye giriş yapamazsınız.
Cep Şifre kullanıyorum ama bildirim gelmiyor. Ne yapmalıyım?
Bildirim alabilmek öncelikle ING Mobil uygulamanın en güncel versiyonuna sahip olmanız gerekmektedir.
Uygulamayı yeni indirdiyseniz, ilk kullanımınızda çıkacak olan "ING Mobil size bildirim göndermek istiyor" mesajına onay vermeniz gerekmektedir.
En güncel uygulamaya sahipseniz fakat hala bildirim alamıyorsanız, telefonunuzun ayarlarından ING Mobil tarafından gelen bildirimlere izin vermelisiniz.
Neden Cep Şube’ye girerken SMS şifresi gelmiyor?
SMS şifresi sadece ilk girişinizde cihazın size ait olduğunu doğrulamak için gelmektedir. Aynı cihazınızla daha sonra yapacağınız girişlerde sizi tanıyoruz.
ING Mobil uygulamayı kullanırken çağrı veya SMS aldığımda ne olur?
SMS veya çağrı aldığınızda ING Mobil çalışmaya devam etmektedir. Çağrınız sonlandığında ya da SMS aldıktan sonra tekrar ING mobil uygulamasına geri döndüğünüzde uygulamayı kullanmaya devam edebilirsiniz. Belirlenen zaman diliminde işlem yapmadığınız takdirde güvenliğiniz açısından yeniden giriş yapmak durumunda kalırsınız.
İnternet Şubesi kullanıcısı değilim, Cep Şube’yi kullanabilir miyim?
Evet kullanabilirsiniz. Tek yapmanız gereken ING Mobil uygulamayı indirip kullanıcı kodu ve şifrenizle aktivasyon adımlarını takip ederek giriş yapmanız.
Hatırlatıcı Nedir?
Girmiş olduğunuz bilgileri esas alarak, fatura ve kişisel işlemlerinizi hatırlamanıza yardımcı olan bir servistir. Hatırlatıcı servisi tamamen ücretsizdir ve sizin adınıza finansal bir işlem yapmaz. Amacı, işlemlerinizi hatırlatmaktır ve bunu sağlamak için uygulama içi ve uygulama dışı anlık bildirimleri kullanır. ING Mobil'in 3. ana ekranında gösterilecek bildirimler ve takvim ekranı ile işlemlerinizi kolayca görüntülemenizi ve takip etmenizi sağlar.
Cep Şube’yi kendi telefonum dışında başka telefonlarda kullanabilir miyim?
Evet. Cep Şube'yi, aktivasyon yaptığınız mevcut telefonunuz haricinde kullanmak istemeniz durumunda, ikinci telefonunda yeniden aktivasyon yapmanız gerekmektedir. Güvenlik sebebiyle Cep Şube aynı anda 2 cihazda kullanılamamaktadır.
SMS ve E-posta ile aldığım uyarı mesajlarında değişiklik yapmak istediğimde ne yapmalıyım?
İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık ve İnternet Şubesi'nden gerçekleştirilecek kişisel bilgi değişikliklerinizde, hesabınızdan belirlenen alt limit tutarınızın üzerinde yapılan para transferlerinde, kayıtlı cep telefonu ve e-posta adresinize uyarı mesajı göndererek anında bilgilendiriliyorsunuz.
Uyarı sisteminde değişiklik yapmak isteyen bireysel müşterilerimiz Telefon Bankacılığından ve şubelerimizden, Kurumsal Müşterilerimiz ise sadece şubelerimizden işlem yaptırabilirler.
Bilgi güvenliği ilkeleriniz nelerdir?
ING’nin en değerli varlıklarından olan Müşteri Bilgi Güvenliği Politikası, Bankanın teknolojik altyapısı üzerinde yaratılan, işlenen ve depolanan veriler ile bu verilerin yaratıldığı, işlendiği ve depolandığı sistemlerin belirli risklere karşı en uygun şekilde korunmasını sağlamaktır. Müşterilerimize ait her türlü veri ile bu verilerin yaratıldığı, işlendiği ve depolandığı uygulama ve sistemlerin nasıl kullanılacağı ve korunacağına ilişkin olarak genel esaslar aşağıda yer alıyor.
ING, müşterilerine hızlı, hatasız ve kaliteli bir hizmet vermektedir.
ING, teknolojik altyapı gereği belirlenen akış içinde bilgilerin kontrol ve izlenmesini yapar, bilgilerin gizlilik derecelerinin ve erişim yetkilerinin belirlenmesi sağlar.
ING’de, teknolojik altyapısı üzerinde değişik ortamlarda depolanan ve saklanan bilgi / verilerin tümü saklanır.
Bilgi sahipleri, sahip oldukları bilgiden nihai olarak sorumludurlar.
Müşteri bilgilerinin saklandığı ve işlendiği ortamlara yetkisiz kişilerin girmesi ve yetkisiz kişilerin bilgilere erişmesi engellenmektedir.
Kullanıcıların kullanıcı kodu ve şifreleri ile yaptıkları işlemlerden kullanıcının kendisi sorumludur. Şifreler kullanılan donanım ve yazılımlar imkân verdiği sürece 6 nümerik karakterden içinde boşluk bırakılmadan oluşturulur ve kullanım yerlerine göre belirli periyodlarda otomatik olarak değiştirilmesi istenmektedir.
Hatalı kullanıcı kodu ve şifre girişlerinde belirli bir sayı üzerinde hatalı giriş olması durumunda kullanıcı kodu geçici bir süre veya devamlı bloke edilir.
İnternet Şubemiz, dış etkenlere karşı korunması amacıyla Firewall, IDS, Virüs Koruma, İşletim Sistemleri güvenlik imkânları gibi araçlar ile sağlanır.
ING, Bilgi Güvenliği ile ilgili tüm sistemsel şifreler ve kredi kartları, HSM (Hardware Security Module) cihazlar, vs. değerli varlıkların belli güvenlik kuralları çerçevesinde saklanmasını sağlar.
Bilgi Güvenliği konusunda periyodik olarak değerlendirmeler yapar ve mevcut riskleri tespit eder. Değerlendirmeler sonucunda, aksiyon planlarını gözden geçirerek ve takibini yapar.
Banka’daki bilgi ve bilgi sistemleri ile ilgili değerli varlıkların (Bilgisayar, Network Cihazları, Donanım, Yazılım ve Lisanslar vb.) envanterlerinin düzgün ve gerçeğe uygunluğunu sağlar.
ING, personel, müşteriler ve banka arasında doğabilecek her türlü anlaşmazlık ve çıkar çatışmasını engeller.
ING personeli, halka açık olmayan bilgileri, bilmesi gereken kişiler dışında üçüncü şahıslara hiçbir şekilde açıklamaz.
ING’de bankaya ait her türlü bilgiler gizlilik esasına haiz olup, bu bilgilerin 3. şahıslara aktarılması ve ticaretinin yapılması yasaktır.
BDDK’nın Bankalarda Bilgi Sistemleri Yönetiminde Esas Alınacak İlkelere İlişkin Tebliğ'inin 17/2. maddesi gereğince, 2010 yılından başlayarak, size ait bilgilerin üçüncü şahıslarla paylaşılıp paylaşılmaması hususunda seçenek hakkınız bulunduğunu, dilerseniz Şubenize müracaat edebileceğinizi, bilgilerinize sunarız.
Mobil Güvenliği konusunda şüpheye düşülebilen durumlar nelerdir?
Sizi cep telefonunuzdan arayarak, kendisini polis, savcı, jandarma, MİT mensubu v.b. gibi tanıtan ve hesaplarınızın terör örgütü tarafından ele geçirildiğini, örgüt üyelerine hesaplarınızdan para aktarıldığını ve bölücü terör örgütü ile bağlantınızın tespit edildiğini iddia ederek, zorlama ve tehdit yolu ile ikna etmeye çalışan ve sizden para, bilgi ve menfaat elde etmek isteyen kimselere itibar etmeyiniz.
Arayan kişiler, telefon görüşmesini uzatarak, sizi telefonda tutmakta ve başka birine ulaşmanızı engelleye çalışmaktadır. Söz konusu kişilere karşılaşmanız halinde, dolandırıcılık mağduru olmamak için, görüşmeyi sonlandırarak vakit kaybetmeden en yakın polis merkezine başvurunuz.
TaksitMaksit ile satın aldığım ürünü beğenmedim iade etmek istiyorum.
Ürünle ilgili sorunlarınızı ve iade talebinizi iş ortağımız KVK’ya iletebilirsiniz. Hafta içi mesai saatleri arasında 0216 665 40 00 numarayı arayabilirsiniz.